Powered By Blogger

domingo, 31 de enero de 2021

ETAPA Nº 16 - POLI FCO LAPORTA - SERRA DEL MENEJADOR - POLI FCO LAPORTA

Patrocinat per www.ambientaliacv.com

ETAPA Nª16 - 2021.01.31 Última etapa d'aquest mes de gener, que per moltes raons, quedarà marcat en la meua vida per sempre.

En el pla, estrictament esportiu, vaig un Poc per baix en quilòmetres pel que fa al nombre de dies transcorreguts de l'any, però setmana a setmana em vaig posant al dia.


Hui ha estat una ruta complicada, primer pel vent, ratxes molt fortes que t'impedien avançar adequadament, alhora que anaves mirant per on caminaves però també als arbres, per si et venia algun damunt. He perdut el compte, al llarg de la ruta, de la xifra d'arbres caiguts.


La eixida ha estat al pàrquing de el poliesportiu Fco Laporta d'Alcoi, a buscar l'empinada senda que ens condueix a l'ermita de Sant Antoni. 



Després d'un breu pas per tram asfaltat em desvie a la dreta cap a l'àrea dels paellers de Sant Antoni a la partida Sant Benet Baix. 



Segueixc per una senda que em condueix cap al Mas de Nyego, ja a la partida de Sant Benet Alt, abandonat i en estat ruïnós.



Aquí opte per seguir per una senda amagada que em porta a el moment més complicat de la ruta, travessant el Barranc de les Clapisses per terreny abrupte i arbustos diversos, consegueix arribar a la senda PR perfectament marcat. 



El seu traçat és molt evident sense possibilitat a la confusió, deixant la vall de la Canal a la nostra esquerra en un pla inferior i la muntanya a la dreta.

A la zona de la vall de la Canal observarem algunes de les masies existents amb ple rendiment agrícola, tant de cultius de secà com d'arbres fruiters.

El sender per on caminem progressa suaument en alçada i l'únic que podem destacar és que abans d'arribar a la zona de cresta de la muntanya realitzarem una curta però considerable pendent.

Un vegada a la cresta de la muntanya, zona coneguda com el Pla de l'Ginebrar, trobarem la pista de camí forestal apte per a 4 per 4 només utilitzable per a serveis d'emergència i serveis de l'propi parc natural. Aquí em trobe una bateria de ruscs ecològiques instal·lades a la zona.



A partir d'este moment, decideix pendre el camí de tornada, descendint per la pista que em portarà a creuar pel Bancal dels Clots i la penya el Soliguer per posterormente ascendir de nou a la recerca del Mas de l'Baró (finca privada) a la que em reben tres enormes gossos. 


Sort que no tinc por als animals. Deixe que se m'ha acosten i m'olguen i afortunadament em deixen passar sense més problemes. Dic que és finca privada perquè ho he sabut després, ja que la finca ni està tancada ni indicava res en absolut. Dic jo que si estigués tancada, al menys podríem respectar el pas per la mateixa, sabent per on sí que podem passar i per on no.



Segueix per la pista cap a endavant, i després de deixar a l'esquerra el Mas de Guerra arribe a la carretera de pujada a Sant Antoni que després de pujar uns pocs metres, a mà esquerra ix un nou sender que passa per davant de VILLA ASUNCIÓN (esta si degudament tancada) i que em condueix fins a la via verda d'Alcoi i punt final / inici de l'etapa d'avui.


(VILLA ASUNCIÓN)






Quilòmetres acumulats: 333,80 => 6,68 € del repte

Dies trasncorreguts de l'any 2021= 31 => 8,49 € de l'any



No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.